اشپزی

ترظ تحیه ی غذا ها

ترظ تحیه ی غذا ها

املت قهوه

مواد لازم

تخم مرغ - 8 عدد

قلوه گوسفند- 4 تا 5 عدد

کره - 75 گرم

خامه - 100 گرم

خردل - 1 قاشق مرباخوری

پیازچه - 1 دسته (250 گرم)

نمک و فلفل به قدر کافی

روغن مایع - 100 گرم

طرز تهیه

پیازچه ها را تمیز می شوئیم و ریشه و پوست نازک آنها را می گیریم و همه را دسته می کنیم و همانطور با قسمت سبز آن به شکل حلقه های نازک می بریم. کره را در ظرفی ریخته ، روی آتش می گذاریم تا آب شود. پیازچه خرد شده را کمی با کره سرخ می کنیم . قلوه ها را از وسط به دو نیم می کنیم ، قسمت وسط آن را که سفید و بدبوست با کارد تیزی می بریم و دور می اندازیم . بعد قلوه ها را ریز خرد کرده می شوئیم و داخل پیازچه می ریزیم . کمی نمک و فلفل و خردل به آن می زنیم ، به حدی که خشک و سفت نشود ، سرخ می کنیم . (معمولا جگر و قلوه هر قدر بیشتر سرخ شود ، سفت تر می گردد کافی است خونابه آن گرفته شود). از روی آتش بر می داریم و خامه را با آن مخلوط می نمائیم . تخم مرغ ها را در ظرفی می شکنیم . کمی نمک و فلفل به آن می زنیم .

تابه مناسبی را که بهتر است تفلون باشد روی حرارت ملایم می گذاریم ، روغن مایع را در تابه ریخته ، می گذاریم کمی داغ شود . مایه تخم مرغ را در تابه می ریزیم . باید سطح تابه با مایه پوشیده شود . یک لحظه در ظرف را می گذاریم تا املت کمی بسته شود .

مخلوط قلوه و پیازچه را وسط املت در خط بلند و باریکی می ریزیم و املت را از دو طرف با کفگیرک روی هم می آوریم ، به طوری که قلوه در میان املت کاملا پوشیده شود . یک لحظه در ظرف را می بندیم تا املت کاملا خودش را بگیر ، ولی زیاد خشک و برشته نشود . بعد دیس را در کنار ظرف املت قرار می دهیم و املت را با احتیاط در ظرف سر می دهیم و اطرافش را با برگ جعفری تزئین می کنیم. املت قلوه یک نوع املت فرانسوی می باشد.

املت ها

  • علی حسینی اسفاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی